Sitenizin Google Page Rankingini Artırmak İçin 12 Madde
16 Eylül 2010 Perşembe
GÖnderen
fvdvxvf
0 Comments
İçerik her zaman kraldır. Arama motorları taze ve özgün içeriği sever. Siteniz ne kadar sık güncellenirse arama örümcekleri o kadar sık sitenize uğrar.
İçeriğinizi oluştururken dikkat etmeniz gereken 12 madde şöyledir :
1. Google Sitemaps kullanarak sitenizin nasıl göründüğünü, ne zaman güncellendiğini veya herhangi bir problem olup olmadığını anlayabilirsiniz. Ayrıca ziyaretçileriniz için de bir site haritası yapabilirsiniz.
2. Site içeriğinizle alakalı sitelerle iletişimde olun. Forumlarını ziyaret edin, sorulara cevap verin ve cevaplara linklerinizi ekleyin. Forumlarda imza olarak sitenizi kullanın. Ancak rel="nofollow" özelliği kullanan sitelere dikkat edin bu özellik Google gidilen linkin herhangi bir öneminin olmadığını belirtir.
3. Belgenin giriş kısmı meta girişler ve anahtar kelimeler içermelidir. Son zamanlarda Google’ın anahtar kelimeleri dikkate almadığı söyleniyor ancak diğer arama motorları alıyor. Ayrıca title kısmında anahtar kelime ve meta girdileri olmasına dikkat edin, Google bunlara ağırlık verir. Anahtar kelimeler H1 ve H2 tagları arasında mümkünse koyu, italik ve link içinde olmalıdır.
4. İçeriğinizin hecelemelerini kontrol edin. Google yanlış telaffuz edilen kelimeleri sevmez ve otomatikman düzeltmeye çalışır.Bazı siteler bunları daha fazla trafik çekmek için kullanıyor.
5. Geçerli XHTML kullanan sitelerin arama motorları tarafından daha fazla tanındığı söylenir ancak geçerli HTML kullanması da önemlidir. Ayrıca siteniz Links veya Lynx gibi grafiksel olmayan tarayıcılar tarafından da okunabilmelidir. Bu tarayıcılar görme özürlü kullanıcılar için oldukça yardımcı olmaktadır. Arama motorları için Flash, DHTML ve javascript içerikler barındıran siteler daha zor analiz edilir.
6. Uzmanlığınıza göre başka sitelerde makaleler yayınlayın. Bu makalelerin sitenize link getirdiğinden emin olun. Aynı makalenin farklı yerlerde yayınlanması da bazı sıkıntılara nede olabilir.
7. Bazen siteniz aynı anahtar kelimeleri içeren diğer sitelerle mücadele edebilir. Bu sebeple daha az rekabet oluşturan anahtar kelimeler seçmeye özen gösterin ve rekabetten kaçının. Bu konuda ücretsiz programlar mevcuttur.
8. Rakiplerinizden ders alın. Google’dan anahtar kelimelerle aramalar yapın ve pr si yüksek olan siteleri inceleyin, sizden ne farkları var analiz edin. Bu sitelere hangi sitelerden link veriliyor araştırın.
9. Google farklı sayfalara farklı pr ler verdiği için giriş sayfanızın pr si düşük olabilir. Sitenizin farklı sayfalarına da linkler almaya gayret edin. Pr si yüksek olan sayfalara alt dizinlerden linkler vererek pr sini artırmaya çalışın.
10. Sitenizin sayfaları arasında çapraz linklemeler yapın. Bu sayfalarınız arasında pr dengelemesine yardımcı olur. Ayrıca ziyaretçilerinize ilgilendikleri sayfaları bulmalarına yardımcı olur.
11. Her belgede pr si yüksek farklı sitelere link vermeye çalışın. Linklerde önemli anahtar kelimeleri kullanmaya gayret edin. Böylece Google sizi kaliteli siteler listesine alacaktır.
12. Log dosyalarınızı analiz edin ve kimin en çok ziyaret ettiğini araştırın. Daha benzer siteleri araştırın. Referans bilgilerinden en sık tıklanan anahtar kelimeleri bulun ve geliştirmeye çalıştırın. Daha yeni anahtar kelimelerle hedef içeriğinize gelen trafiği artırın.
İçeriğinizi oluştururken dikkat etmeniz gereken 12 madde şöyledir :
1. Google Sitemaps kullanarak sitenizin nasıl göründüğünü, ne zaman güncellendiğini veya herhangi bir problem olup olmadığını anlayabilirsiniz. Ayrıca ziyaretçileriniz için de bir site haritası yapabilirsiniz.
2. Site içeriğinizle alakalı sitelerle iletişimde olun. Forumlarını ziyaret edin, sorulara cevap verin ve cevaplara linklerinizi ekleyin. Forumlarda imza olarak sitenizi kullanın. Ancak rel="nofollow" özelliği kullanan sitelere dikkat edin bu özellik Google gidilen linkin herhangi bir öneminin olmadığını belirtir.
3. Belgenin giriş kısmı meta girişler ve anahtar kelimeler içermelidir. Son zamanlarda Google’ın anahtar kelimeleri dikkate almadığı söyleniyor ancak diğer arama motorları alıyor. Ayrıca title kısmında anahtar kelime ve meta girdileri olmasına dikkat edin, Google bunlara ağırlık verir. Anahtar kelimeler H1 ve H2 tagları arasında mümkünse koyu, italik ve link içinde olmalıdır.
4. İçeriğinizin hecelemelerini kontrol edin. Google yanlış telaffuz edilen kelimeleri sevmez ve otomatikman düzeltmeye çalışır.Bazı siteler bunları daha fazla trafik çekmek için kullanıyor.
5. Geçerli XHTML kullanan sitelerin arama motorları tarafından daha fazla tanındığı söylenir ancak geçerli HTML kullanması da önemlidir. Ayrıca siteniz Links veya Lynx gibi grafiksel olmayan tarayıcılar tarafından da okunabilmelidir. Bu tarayıcılar görme özürlü kullanıcılar için oldukça yardımcı olmaktadır. Arama motorları için Flash, DHTML ve javascript içerikler barındıran siteler daha zor analiz edilir.
6. Uzmanlığınıza göre başka sitelerde makaleler yayınlayın. Bu makalelerin sitenize link getirdiğinden emin olun. Aynı makalenin farklı yerlerde yayınlanması da bazı sıkıntılara nede olabilir.
7. Bazen siteniz aynı anahtar kelimeleri içeren diğer sitelerle mücadele edebilir. Bu sebeple daha az rekabet oluşturan anahtar kelimeler seçmeye özen gösterin ve rekabetten kaçının. Bu konuda ücretsiz programlar mevcuttur.
8. Rakiplerinizden ders alın. Google’dan anahtar kelimelerle aramalar yapın ve pr si yüksek olan siteleri inceleyin, sizden ne farkları var analiz edin. Bu sitelere hangi sitelerden link veriliyor araştırın.
9. Google farklı sayfalara farklı pr ler verdiği için giriş sayfanızın pr si düşük olabilir. Sitenizin farklı sayfalarına da linkler almaya gayret edin. Pr si yüksek olan sayfalara alt dizinlerden linkler vererek pr sini artırmaya çalışın.
10. Sitenizin sayfaları arasında çapraz linklemeler yapın. Bu sayfalarınız arasında pr dengelemesine yardımcı olur. Ayrıca ziyaretçilerinize ilgilendikleri sayfaları bulmalarına yardımcı olur.
11. Her belgede pr si yüksek farklı sitelere link vermeye çalışın. Linklerde önemli anahtar kelimeleri kullanmaya gayret edin. Böylece Google sizi kaliteli siteler listesine alacaktır.
12. Log dosyalarınızı analiz edin ve kimin en çok ziyaret ettiğini araştırın. Daha benzer siteleri araştırın. Referans bilgilerinden en sık tıklanan anahtar kelimeleri bulun ve geliştirmeye çalıştırın. Daha yeni anahtar kelimelerle hedef içeriğinize gelen trafiği artırın.
Kaynak - Engadget
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)